توافق برای دور دوم مذاکرات در بغداد ،سوم خرداد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
11 ساعت مذاکره ایران و 1+5 پایان یافت
مذاکرات سنگین و یازده ساعته ایران و کشور های 1+5، سرانجام دقایقی پیش پایان یافت. مذکراتی که ظاهراً مقدمه ای برای مذاکرات آینده شده است.

پس از یازده ساعت مذاکره بین ایران و 1+5، کاترین اشتون در کنفرانس مطبوعاتی که دقایقی پیش برگزار شد، این مذاکرات را سازنده و مثبت توصیف کرد.



به گزارش «تابناک»، بنا به گفته کاترین اشتون دو طرف برای دور بعدی مذاکرات هم به توافق رسیده اند و دور بعدی مذاکرات حدود 40 روز دیگر یعنی سوم خرداد در بغداد برگزار خواهد شد.



وی افزود که مذاکرات آینده باید بر اساس رهیافت گام به گام و اصل عمل متقابل باشد. این نشان دهنده آن است که جامعه بین المللی آماده است  در صورتی که ایران نگرانی های موجود در مورد احتمال نظامی بودن برنامه هسته ایش را کاهش دهد، به ایران پاداش دهد.



وی همچنین گفت ایران حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را دارد و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای باید اساس مذاکرات بعدی قرار گیرد.



تا کنون کسی از طرف ایران در کنفرانس مطبوعاتی حضور نیافته است. در حین انجام مذاکرات، این بحث وجود داشت که در صورتی که نماینده ایران و 1+5 به صورت جداگانه مصاحبه مطبوعاتی انجام دهند، به معنای شکست مذاکرات خواهد بود؛ اما با اینکه این اتفاق رخ داده است و نمایندگان طرفیین جداگانه در مصاحبه مطبوعاتی حضور یافته اند، خبر ها عمدتاً در مورد فضای مثبت و رو به جلوی مذاکرات است.



تحلیل گران معتقدند که طرفین برای رسیدن به توافقی پایدار، مذاکراتی طولانی را پیش رو خواهند داشت و این فقط آغازی مثبت برای چنین فرایندی است.



تکمیلی

 جلیلی  با حضور در کنفرانس مطبوعاتی فضای کلی مذاکرات را تشریح و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که یکی از بحث های عمده موضوع همکاری هسته ای بین طرفین بوده است. وی همچنین گفت ایران ظرفیت فراوان هسته ای دارد که می تواند در دو بحث خلع سلاح و منع گسترش سلاح هسته ای با غرب همکاری داشته باشد و این ظرفیتی برای خلع سلاح هسته ای در جهان است.



وی افزود که پیش نویس همکاری بین طرفین در اجلاس بغداد نوشته خواهد شد و طرفین همکاری ها را شروع خواهند کرد. دکتر جلیلی همچنین ادامه داد در صورتی که همین رویکرد همکاری جویانه ادامه یابد و تغییری در آن ایجاد نشود، می تواند زمینه ساز تعاملات بعدی شود.



علاوه بر این، نماینده ایران در گفتگوها با بیان اینکه «ما شاهد پیشرفت بودیم»، بیان کرد که فشار بر ایران کارآمد نخواهد بود.



وی در رابطه با تحریم های نیز گفت: «یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد و خواسته مردم ایران نیز هست، رفع تحریم هاست».



 جلیلی همچنین گفت شعار ایران «بمب هسته ای برای هیچ کس و انرژی هسته ای برای همه» است.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها